Dela nyhet
MAIK-info v45
Idag, 18:02 2 kommentarer
Premiär för initiativet MAIK-info för att enkelt och regelbundet kommunicera vad som händer i verksamheten på MAIK; på kansliet, anläggningen, aktuellt från styrelsen mm. Varannan vecka är ambitionen.
Hänt på sistone:
Verksamheten, kansliet och anläggningen:
- Träningstider och bokningar för period1 är klara. MAIK har deltagit på möte med bokningstjänsten på kommunen för att framföra våra synpunkter på tilldelningar och våra behov.
- Gemensam ungdomsavslutning med föraktivitet på Hagen och LFC-match har planerats och blir 10/11. Inbjudan är ute.
- Vinterträningsutrustning har ordnats och finns att hämta from måndag 3/11.
- Insamling av matchställ påbörjad för inventering och inköp inför nästa säsong.
- Viltstängslet uppsatt på C- och D-plan. Tyvärr har vi haft besök av vildsvin ändå. Dialog pågår med kommunen för förstärkt skydd.
- Nytt glas till den trasiga rutan på padelbanan har levererats, väntar på montering. (glasrutan gick sönder av en olyckshändelse och är ett försäkringsärende)
- Årets försäljning av bingolottokalendrar är igång.
- Hagen rustas för vintern, bänkar har ställts in för vinterförvaring, löv och annat röjs bort på Hagen och i spåret, mål nätas av osv.
Styrelsens arbete:
- Projektgruppen för konstgräs väntar på beslut från kommunen om placering. Rekommenderad placering från MAIK är bortre delen av grusplan med C-plan som alternativ. Kommunen har tagit markprover och använt drönare för att ta mått. Besked väntas inom kort.
- Projektgruppen för 100-årsfirandet: Jubiléumsloggan för MAIK 100 år är klar. Jubiléumsprodukter är beställda, kommer förhoppningsvis lagom till julklappsinköp. Kommer säljas på kansliet och i MAIK-gubbarnas kiosk. En del offerter framme för tält och underhållning.
- Fortsatt dialog med kommande projektledare för att utreda möjligheterna för en Five a side-plan på Hagen att använda till blindfotboll, gåfotboll, teknikträning, spontanfotboll osv.
- Beslut taget att föreningen ska ansluta sig till Fritidskortet så bidraget går att använda för medlemmarna till medlemsavgifter. Beslut om att söka Sisu:s bidrag till föreningen för extra administration kopplat till ovan.
- Rekryteringsprocess för ny huvudtränare till damlaget är avslutad. Kontrakt skrivet med huvudtränare, assisterande och målvaktstränare.
- Sjukvårdsväskor, pågår uppdatering av rutin.
- Beslut att föreningen ska nyttja SISU visselblåsarmail.
- Beslut att belastningsutdrag ska lämnas in vartannat år istället för vart tredje år.
- Erbjudande om sponsring av värmepump har kommit in, dialog förs.
- Maik-cupen har utvärderats, förbättringslista till nästa år skapad.
- Ny omgång av klubbkollen för ledare ska genomföras.
- Fotbollsskola för sommaren 2026 planeras i samarbete med Sportis.
- Beslut att första 15 min på varje styrelsemöte ska vara digitalt öppet för medlemmar som kan lyfta in frågor.
- Beslut att initiera MAIK-info som enkel och regelbunden information varannan vecka för att ge mer insyn i vad som händer i verksamheten.
- Förberedelse för årets planeringsdag och budgetarbetet.

Kommentarer
Pierre Idag, 18:31
Va härligt att ni är igång men uppdateringar, då får vi andra en annan insikt i föreningen! Tack
Ingrid Arman Idag, 19:06
Hej. Läste att försäljning av julkalendrar är igång. Snälla för mig som ny. Kan ni hänvisa mig till rutin hur jag förväntas göra. Jag har fått information från alla i laget så vet exakt vilka som ska betala sig fria och hur många kalendrar som ska säljas.
Men vart hämtar jag kalendrarna. Ska jag rapportera antalet någonstans. Vart ska jag sätta in pengar osv?
Stort tack på förhand